sunnuntai 8. huhtikuuta 2012

Uudet käsityökirjat

Näytin aikaisemmin vanhoja kirjasarjoja, joissa on kussakin aikakautensa käsityöohjeita. Nyt esittelen teille kirjat, jotka olen hankkinut viimeisen vuoden aikana. Lähes kaikki näistä on tullut JuJu-kirjakerhosta, johon olen liittynyt. Osan olen palauttanut ja näissäkin on sellaisia, joita en oikeastaan olisi tarvinnut/halunnut. Kertakatsominen olisi riittänyt. Jos joku toinen innostuu, voin myydä.



Huovuta koruja -kirja on minulle mieleinen. Luulenpa, että tästä löytyy mukavia ohjeita toteutettavaksi.
 
 
 

Ihanat askartelut-kirja onkin vaan lainassa sisareltani, huomaan. Siinä on joitain juttuja, jotka kiinnostaa ja tällaisia tossuja yritinkin tehdä, mutta kun en suostunut noudattamaan ohjetta täsmällisesti, ei siitä mitään tullut.


Monissa blogeissa tämä kirja onkin jo esitelty. Virkkasin sydämiä puuvillalangasta tämän kirjan ohjeen mukaan. Kuvasin yhden sivun, joka on mielestäin erittäin kaunis. Kirje tai -kuori.


Lisää kortti-ideoita löytyy tästä Kutsuvat kortit- kirjasta, joka on myös Juju-kerhosta.



Sekaisin langoista -kirja sisältää värikkäitä ideoita, mutta ei aivan minun makuuni.
Isoäidin neliöistä on useampiakin ideoita ja sen tekeminen myös neuvotaan alusta alkaen.




 Juju-kerhon satoa on myöskin kirja Neulo, virkkaa, kirjo jämälangasta.
Onhan tässä toki upeita ohjeita, mutta tuskin minun tulee niitä toteutettua. 


Anna kaikkien kukkien kukkia kirjassa on nimensä mukaisesti kukkia.



Luonnonvärien lankapaletti on minulle aika turha kirja. Meren aallot-huivi ja Puusammakkosukat näyttävät kyllä kivoilta ja muitakin ohjeita löytyy, mutta sitten kirjassa on  inspiraatiokuvia, jotka tuntuvat jokseenkin turhilta.


Joka tyypin kaavakirja II :ssa on perusohjeita kaavoineen.


Mary Olki: Suomalaisia sukkia näköispainos vuodelta 1948 on hauska vanhoine ohjeineen ja mustavalkoisine kuvineen.  



En voi vastustaa halpoja kirjoja. Tämäkin Onnea vauvalle - 28 euron kirja lähti 9.90 euron hintaan ja sisältää mukavia ohjeita vauvalle.

Minulla on ennestään jo niin monta huovutus-kirjaa, että tämän lähettäisin mielelläni matkalle eteenpäin.


Tyylikästä virkaten -kirjassa on nimensä mukaisesti virkkausohjeita. Tossut olenkin näiden ohjeiden mukaan tehnyt ja ihan onnistuneet sellaiset. Viimeisenä pikkukirjanen, jonka mieheni osti minulle tuliaisiksi. Tiesi, että myytäväksi teen hattuja, vaikka en itse koskaan päässäni mitään pidäkään.

Tulipa pitkä postaus, mutta enimmäkseen kuvia, 25 kpl. Jos sinua kiinnostaa joku näistä kirjoista enemmänkin, voin lähettää lisää kuvia. Ja osa näistä on sellaisia, että mielelläni myisin jollekin, jolla olisi niille enemmän käyttöä. Vaikka kirjoja rakastankin. Kaikki nämä ovat täysin uudenveroisia.

12 kommenttia:

  1. Ihania kirjoja, muutama noista löytyy minunkin kirjahyllystäni :)

    VastaaPoista
  2. Täällä kuulutaan myös JUJU-kerhoon ja samaiset kirjat ovat hyllyssäni. Kirjakaupasta jää myös aina joku alekirja mukaan.Olen ajtellut että, ehkä josks myöhemmin sellaisestakin kirjasta mitä nyt ajattelee ettei tarvitse, löytyy jotain inpiroivaa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri näin. Ehkä on viisasta säilyttää nuokin, mistä ei nyt löydä mitään kivaa. Eihän sitä tiedä, vaikka omat lapset joskus innostuu!

      Poista
  3. Minäkin kuulun JUJU-kerhoon ja aika usein tipahtaa kuukaudenkirjakin omaan postilaatikkoon, kun on ollut niin paljon kivoja! Olen tilannutkin jotain kirjoja ihan erityisesti. Tykkään kyllä! Ja ihania ideoita niissä! Käsityöaiheisten kirjojen omistaminen on kyllä ihanaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juju-kerhon kirjat on kyllä hyvin tehty. Kestävät käytössä. Ainakin näyttävät laadukkailta...

      Poista
  4. Siinähän oli kirjaa kerraksseen. Minullekin anoppi on kartuttanut aikamoisen kokoelman juurikin Juju-kerhon opuksia, ja vaikka säännöllisesti laitan paljon tavaraa kirpparille ja olen vuosien aikana myynyt suurimman osan aiemmin ostamistani kirjoista, noita käsityökirjoja en vain osaa myydä. Niissä on kuitenkin niin paljon kaikenlaista, ja aina ajattelee, että jos mä myöhemmin soveltaisin jotakin näistä.

    Onnea kirjamyynnille, toivottavasti saat "turhat" pois!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo, enpä tiedä onko tuosta pitkästä listasta kenellekään iloa, taitaa olla lukijat kaikki Jujun jäseniä. Kommenteista olen alkanut oivaltaa, etten ehkä myykään..

      Poista
  5. Heippa!
    Minä olisin kiinnostunut ostamaan "Onnea vauvalle" ja "Nostalgiset askartelut". Kiinnostaisi myös "Tyylikästä virkaten", mutta siitä tahtoisin tietää vähän enemmän, että millaisia ohjeita siinä on, sillä en oikein osaa kauheasti virkata ;)mia.emilia@gmail.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, hei! Valitettavasti tuota Nostalgiset askartelut-kirjaa en voi myydä, koska se on siskoltani vain lainassa. Tyylikästä virkaten -kirjasta laitoin kuvia ja sisällysluettelon uudempaan postaukseen.

      Poista
  6. Paljollako myisit tuon "Anna kaikkien kukkien kukkia" -kirjan postikuluineen? (postikulut on jotain 4€) Jos sulla on se vielä, niin laittaisitko mulle meilillä tarjouksen? Osoite on britabox@gmail.com
    Terkuin Brita :)

    VastaaPoista
  7. Moi! Vieläkö Joka tyypin kaavakirja 2 on myynnissä? Laita sähköpostia jos on �� T. jenni.traskelin@hotmail.com

    VastaaPoista