tiistai 11. kesäkuuta 2013

Selaamattomat käsityökirjat

Kuulun Juju-kerhoon ja sieltähän tulee käsityökirjoja, musta tuntuu, että joka viikko, mutta ei ehkä sentään. Kerran kuukaudessa kai. Silti en ehdi niitä edes paketista ottaa, kun on jo seuraava postilaatikossa. Nyt meni ihan överiksi. Kolme pakettia oli AVAAMATTOMANA - ja tietysti laskut sisällä.

No, nyt olen sentään kaikki laskut maksanut ja viimeisen kirjan peruuttanut. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa, ettei niitä voi peruuttaa ajoissa? Sama juttu aikakauslehtien kanssa. Aivan sotkussa kaikki tilaukset ja sitten ne tilaamani määräaikaistilaukset ehtii muuttua kestotilauksiksi ja taas mä olen lirissä.

Kuka rupeis mun sihteeriksi?

Tässäpä esittelen teille nämä kolme kirjaa, joita en ole vielä selannut, vaikka muutaman kuvan sieltä häthätää otinkin tähän mukaan.




Iiihana jakkara

ulkona vois olla kiva tarjoilla tällaisesta

tästä kirjasta voisi poimia erilaisia neulepintoja

ikinä tuollaista tekisi, ainakaan itselleni


kivoja, mutta aivan liian suuritöisiä
Olisitko sinä palauttanut - ei kun siis peruuttanut - nämä kirjat?

-Mervi-

13 kommenttia:

  1. Olisin nuo kaikki palauttanut. En kuulu yhteenkään kirjakerhoon asiakkaana, jolle kuukausittain tulee kirja, jos ei peru. Yhteen kuuluin kauan ja irtisanouduttuani saan halutessani tilata jäsenhintaan.
    Ostan suurimman osan lukemisestani ja harrastekirjoista huuto.netin kautta. (Kyllä sekin voi mennä överiksi! :) Lukemattomia kirjoja on toistakymmentä.

    VastaaPoista
  2. Olen ollut kirjakerhoissa, mutta lopetin koska niitä tuli tosiaankin joka viikko enkä ennättänyt mukaan. Tuon eka kirjan K Holmerg taas tilasin ihan tarkoituksella mutta en ole tehnyt siitä mitään vielä..pitäisi jotain pientä vaikka.

    VastaaPoista
  3. Mä kuulun kans tohon kirjakerhoon ja olisin palauttanut nuo. Ehkä avaamattakin. Joskus annan sen kuukaudenkirjan tulla kun siellä kirjakerhon sivuilla olen sitä muutaman sivun selannut ja näyttänyt kivalta ja sit kun se tulee kotiin ja saa koko kirjan selattavaksi niin eihän siellä sit olekkaan kuin esim pari kivaa ohjetta ja ei sit viitsi parin ohjeen takia maksaa sitä summaa niin sit palautan.

    VastaaPoista
  4. Ihania kirjoja! Itse olen myös peruuttanut kaikki lehdet ja kirjakerhot kun ei aika vaan riitä. Haaveilen pääseväni kirjastoon hakemaan edes yhden kirjan ja nauttimaan kirjaston tunnelmasta...

    VastaaPoista
  5. Samaan kerhoon kuulun minäkin, mutta nykyään olen oppinut jo peruuttamaan kirjoja. Huomasin, ettei minun tosiaankaan tarvitse ostaa kaikkia, vaikka kuinka haluttais =) Kirjastoon voi tilata 1 € hintaan kaukolainauksella jokseenkin samat kirjat ja voihan niistä sitten kopioida ylös parhaat ohjeet. Tuo kirjo ja korista kirja kuuluu niihin ehdottomasti haluttaviin, mutta eiköhän se vielä joskus tule alennusmyyntiin ja sitten ostan sen omakseni =)

    VastaaPoista
  6. Samaan Juju kerhoon kuulun minäkin.Nyt on mennytkin pitkäaika kun olen antanut kirjan tulla. Peruttaminen netinkautta on helppoa, mutta sen muistaminen ajoissa ei aina.

    VastaaPoista
  7. Pääsääntöisesti peruutan samana päivänä kun posti on jäsenlehden laatikkoon kantanut, muutoin saattaa unohtua.
    Liian huonosti tosiaan etukäteisinfoa kirjojen sisällöstä saatavilla.
    Oletpa vaihtanut silmääni miellyttävän Bannerin vai mikä tuo yläkuva mahtaakaan olla, tykkään.

    VastaaPoista
  8. Noista kirjoista olisin ostanut vain tuon kirjontakirjan koska aihe kiinnostaa suuresti. Kirjakerhoissa en ole jäsenenä vaan yleensä käytän kirjaston palveluita. Vain muutamia käsityöalan kirjoja olen ostanut omaksi ja nekin pääsääntöisesti käytettynä kirpparilta.

    VastaaPoista
  9. Minä olin myös Juju-kerhossa joitain vuosia sitten mukana ja sama täällä, että en koskaan muistanut perua kuukauden kirjaa ajoissa... Nykyisin olen tehnyt niin, että katselen välillä esim. Juju-kerhon sivuilta mitä uusia käsityökirjoja on tullut ja olen sitten varannut ne kirjastosta 50 sentin hintaan. Täällä pääkaupunkiseudulla on myös tosi hyvä valikoima käsityökirjoissa ja kirjastokin parin sadan metrin päässä kotoa. Kiitos näistä vinkeistä, pitääkin tutustua etenkin Luonto sisustaa -kirjaan :).

    VastaaPoista
  10. Kuulkaa ystävät rakkaat, kyllä kirjojen kustantaminen on ihan samanlaista myyntiä kuin käsitöidenkin. Jos kaikki vain kirjastosta kirjat halvalla kaukolainoina tilaavat tai alennusmyyntejä odottavat, niin eipä niitä kirjojakaan kannata pienelle kielialueelle suomeksi kustantaa. Se että katsotaan Juju-kerhon sivulta, mitä kannattaa kirjastosta tilata, on ihan samaa kuin se tässä blogissa harmiteltu asia, että tullaan käsityöliikeeseen ja katsotaan, miten joku tuote voitaisi itse tehdä. Tai odotetaan alennusmyyntiä.

    VastaaPoista
  11. Eli samoilla linjoilla ollaan. Ei tykätä ihan hirveesti.

    Anonyymi hyvä. Mikä on kirjaston tarkoitus?

    Ymmärrän kyllä pointtisi - olet näköjään sisäistänyt jotain käsityöyrittäjän ajatuksista! Muttei se nyt tässä oikein yksyhteen toimi. Ei ehkä yhden mieluisan ohjeen takia kannata koko kirjaa ostaa? Tässä voisi neuvoa niinkuin "eräs" anonyymi minua, että tehköön sellaisen kirjan, että se vastaa kysyntään - kyllä sitten ostetaan. ;) Olen opetellut käyttämään hymiöitä, mutten oikein osaa vielä muuta kuin tämän "pilke silmäkulmassa".

    VastaaPoista
  12. Juju-kerho on ihan kiva kerho! Kun lehti tulee, katson mikä kk-kirja... Jos se on hyvä, annan tulla ja maksan. Jos ei kiinnosta pätkääkään, laitan lehden tietsikkapöydälle ja peruutan kirjan sitten kun koneella. Hmmm... minusta hyvin yksinkertaista ja toimii.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juuri noinhan se toimii, tai siis toimisi...jos olisi huolellinen. En ymmärrä, mihin mulla häviää postista ne esitteetkin, en niinku mukamas ole nähnyt että minkälainen kirja on seuraavaksi tulossa - paitsi joskus. Mäkin alan "sitten syksyllä" oikein tarkaksi! Sitten mulla ei ole mitkään lehtitilaukset sekaisin ja tiedän täsmälleen, mitä on tulossa...hah. Mutta se on tosiasia, että paljon on tämän tytön kirjahyllyssä käsityökirjoja - kiitos Juju-kerhon.

      Poista