keskiviikko 17. heinäkuuta 2013

Mitä ihmettä tämä on?

Tunnetusti olen huonomuistinen. Myönnän. Kuitenkin minusta on alkanut tuntua, että toiset käyttävät tätä tietoa hyväkseen. Minun kontolleni laitetaan asioita, joita en ole tehnyt. En ainakaan muista. Tai jos ihmettelen, miksi minulle ei ole kerrottu....väitetään kirkkain silmin, että olihan siitä puhetta. Miten siinä sitten väität vastaan, kun molemmat tietää, että muistini on mitä on.

Eilen, kun vinttiä siivottiin, mieheni kertoi jostain ihme rullasta. Väittää kiven kovaan, että minä olen sen jostain tuonut ja käskenyt vintille viedä. Ja kun minulla ei ole harmainta aavistusta tuollaisesta. Ikimaailmassa edes nähnyt. Tai....

Tietääkö joku, mitä tällainen materiaali on ja mihin sitä käytetään? Jotain narua se selvästikin on.




En mitenkään keksi edes, että mistä olen tuollaisen rullan löytänyt. Tosi painava rulla, ehkä 20 metriä tuollaista harvaan kudottua palttinaa, noin metrin levyisenä. Osaatko kertoa tästä jotain? Mitä tällä tekisit, keksitkö mihin tällaista voisi käyttää?

Mervi

11 kommenttia:

  1. Voisiko se olla jotain matonpohjaa tai liukuestettä maton alle? Jännän näköistä. Miten muuten se meidän mekkoprojektimme voi, tuli muistamisesta mieleeni.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei - odottelen ohjeita mekkoja varten! Pikkupaketissa on tulossa ne jatkopalat ja lisäksi mallitilkut kaikista pellavakankaista. Muistan kyllä asian, mutta en vaan tiedä, millaisen haluat....

      Poista
  2. Kymmenkunta vuotta sitten mulla oli ton tapaista juuttinarusta tehtyä verkkoa. Ei ollut ihan noin pitkä. Ostin sen Anttilan puutarhamyymälästä. Se oli tarkoitettu joko näkösuojaksi, varjostukseksi tai vaikkapa tuulenvaimentajaksi. Tai sitten vaan sisustuksen yksityiskohdaksi.
    Taas kerran vain mielikuvitus on rajana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, kyllä tätä varmaan voi käyttää moneen tarkoitukseen.

      Poista
  3. Jösses kun on kivan näköistä!
    Minä tekisin tuosta ihania seinätekstiilejä, joihin lisäisin jotain kivaa, jotta niistä tulisi kolmiuloitteisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Johonkin pubiin tai kalastusmajaan tai...voisin kuvitella vaikka seinämateriaaliksi.

      Poista
  4. Olen tehnyt tuollaiseen juutipohjaan kynnysmattoja.
    "Nukittamalla", trikoo suikaleita solmiamalla, kuten ryijyä konsanaan. Tulee hyviä hiekan puhdistajia kengänpohjista mm!
    Miksei jostakin ohkaisemmasta kankaasta ihan "oikeita nukkamattoja". Mielikuvitus vaan laukkaamaan! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ahaa! Tarttis ensin tehdä pieni koepala, että tietäisi, kuinka hyvin tuo kestää kulutusta.

      Poista
  5. Se saattaa olla kookosmattoa. Käytetään esimerkiksi rinneistutusten pohjalla pitämään kasvit paikoillaan, reunamatto tai eroosiomatto nimellä löytyy googlesta :) Joskus istutin tuollaiseen metsämansikantaimia. Ja eikun pihahommiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei hienoa, kiitos! Kuvista päätellen tuo on juurikin sitä! Kuinkahan kestävää kookos on?

      Ei tätä kylläkään puutarhaan "tuhlata". Mun mielestäni tämä on niin selvästi käsityö- tai askartelutarviketta! Odottelen vaan inspiraatiota tai jonkinlaista malliesimerkkiä, miten tätä voisi hyödyntää.

      Tai jos löytyy vaikka joku, joka ehdottomasti haluaa tuosta tehdä taidetta?

      Poista
  6. Tuota voisi yrittää kovettaa ja tehdä siitä vateja tai kulhoja, tai sitten vaikka patsaita. Tosi kivan näköistä. Oletko laittamassa sitä myyntiin??

    VastaaPoista