maanantai 29. heinäkuuta 2013

Miten palaute vastaanotetaan?

Olen sinnikäs palautteen antaja - siitä onkin ollut jo usein puhetta. Jännityksellä aina odotan, miten palautteeseeni suhtaudutaan. Että kuuluuko kyseinen taho vuohiin vai lampaisiin; niihin, jotka selittävät, puolustelevat tai jopa kieltävät asian vai niihin, jotka kiittävät palautteesta ja antavat asiakkaan ymmärtää, että hän on tehnyt suorastaan palveluksen yrittäjälle.

Vaikka saisin nenillenikin, eli minut tyrmätään, en silti lakkaa antamasta palautetta, kun kuvittelen, että kuitenkin enemmän on niitä, jotka haluavat kehittää toimintaansa ja ovat palautteesta aidosti kiinnostuneita.

Muistatteko kun valitin ABC-kahvilan  invalidivessasta? Täällä
Lähetin kyseiselle firmalle sähköpostia ja linkin tuohon kirjoitukseeni. Vähän ajan kuluttua sain vastauksen, näin;
Hei,
kiitos palautteestanne.
Mukavaa että palvelu on ollut miellyttävää, kerron terveiset Dineshille.
Olemme hankkimassa kyseistä kelloa vessoille, kiitos myös palautteesta tähän asiaan. Käytössä olevat WC-tilat näkyvät henkilökunnalle ulkopuolella palavina huomiovaloina, tällöin emme toiselle asiakkaalle ovea avaa. Rauhassa voi siis asioida.  Lukkoon niitä ei voi laittaa siitä syystä että jos tiloissa tapahtuu jotakin on meidän päästävä sinne heti avuksi, samaisesta syystä emme voi niitä avoinnakaan pitää.
Edelleen siis täytyy ovi avata kassalta. Yritämme kuitenkin tehdä sen helpoksi asiakkaillemme.
Mukavaa blogin kirjoittelua ja hyvää kesää toivottaen.

Rami Kalliomäki
liikennemyymäläpäällikkö

ABC Raisio
Mielestäni tämä kävisi jopa malliesimerkiksi palautteen arvostamisesta. Vai mitä mieltä sinä olet?
Samaa ammattitaitoa toivoisin kaikille yrittäjille.

Mervi

2 kommenttia:

  1. Kyllä, asiakasystävällinen,hyvä palaute. Tästä olisi opittavaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aina ei tule mitään vastausta ja se pahentaa tilannetta entisestään.

      Poista