seuraa sähköpostitse

maanantai 24. helmikuuta 2014

Välillä virkkausta

Olen koko talven kutonut. Olipa virkistävää ottaa välillä virkkuukoukku käteen. Tämäkin työ on vain sellaista "ajankulua" ja sopiva syy istahtaa nojatuoliin. Kun ei toimetonna voi telkkaria katsoa.

Tässä muuten tosi hyvä kikka saada pysymään lankakerä paikoillaan.


Ja tähän purkkiin tein hiukan kellertävästä kalalangasta päällisen. Erittäin yksinkertaisella mallivirkkauksella - ettei tarvitse silmukoita laskea... tulipa kaunis lyhty!





Ihana! Pelkään kovin kynttilöiden polttamista, mutta tämä on aika turvallinen tapa. Varsinkin kun on noinkin iso lasipurkki. Eikä ainakaan valu steariinit pöydälle...

Mervi

4 kommenttia:

  1. Kylläpä tulikin kaunis tuosta purkkilyhdystä!

    VastaaPoista
  2. Kiva tuli tuosta purkista! Itse olen myös varovainen polttamaan kynttilöitä ja minäkin olen viime aikoina käyttänyt isoa lasipurkkia, lisäksi olen laittanut sen pohjalle hienoa hiekkaa, lyhytkin kynttilä nousee näin hieman ylemmäksi ja mahdollinen valuva steariini jähmettyy mukavasti hiekan päälle ja on helppo nostaa siitä kokonaisena palana pois.Lisäksi kaunis hieno hiekka on kivan näköinen. Hiekan ansiosta ei myöskään astian pohja pääse kuumenemaan. Tämä taas on välttämätöntä ainakin jos polttaa tuikkukynttilää, mutta niitä en käytä enää juuri ollenkaan, sillä ovat hieman arvaamattomia juuri tuon voimakkaan kuumenemisen ja mahdollisen allaspalon vuoksi.

    Olen sinun blogistasi aikanaan löytänyt kivan purkinsuojuksen virkkausohjeen ja olen sen mukaan muutaman tehnytkin, punaisella langalla jouluksi. Pitäisi oikeastaan virkata lisää, vanha iso kalastajanlankakerä pyörii tuolla lankalaatikon pohjalla...

    Hyvää tiistaipäivää!

    terveisin
    Terja

    VastaaPoista
  3. Nyt vasta muistinkin tuota kommenttia lukiessani, että todellakin, olen aikoinaan tehnyt ohjeenkin tällaiseen lyhtyyn, ne oli jokseenkin pienempiä vaan. Nyt on kolmas samanlainen lyhty tekeillä, kun kerran lankaa riittää, riittää ja riittää...

    VastaaPoista