seuraa sähköpostitse

maanantai 10. marraskuuta 2014

Sairaalassa taas

Täällä minä olen Tyksissä taas, valmiina huomiseen leikkaukseen. Tänä iltana ei ole ohjelmassa muuta kuin ruokailu, verikokeet, sydänfilmi ja  iltapala. Onneksi kaikki asiat tarkistetaan: minulta kysyttiin lääkkeistä, että onko jotain muutoksia...totesin, ettei ole. Hoitaja kuitankin halusi listan tarkistaa ja onneksi! Olen koko kesän syönyt lääkärin määräyksestä Xarelto- nimistä veritulpanestolääkettä (ns. napapiikin tilalla). Se onkin kallis lääke, eikä siitä saa edes kela-korvausta. Nyt ilmeni, ettei minua voidakaan leikata puudutuksessa tuon lääkkeen takia. Ilmeisesti siis minut nukutetaan.

En oikein tiedä, onko tuo hyvä vai huono uutinen. Eniten koko prosessissa pelkään puudutuspiikin laittamista, mutta nyt se siis jäisi pois. Toisaalta nukutuksesta tulee helposti huonovointiseksi, mutta toisaalta viimeksi olin tosi huonovointinen ja pääkipuinen, vaikkei nukutettukaan. Menköön siis niinkuin menee.

En tiedä, mitä olen tehnyt, kun aina saan yksityissviitin. Paitsi viimeksi, kun olin eri osastolla. Muistaakseni joskus kirjoitinkin, että olen varmaan jollain mustalla listalla -ehkä käyttäytynyt huonosti - kun ei minua laiteta toisten sekaan? Kiva näin. Huone on pieni, mutta on oma vessa ja telkkari. Mukanani on paljon lankoja. Nyt on menossa, ei kun siis tulossa, kauluri ihanasta teeteen Primavera-langasta, joka on 100% merinovillaa ja niin ihanaa. Oikein luksus-lankaa!


Jos ei olisi niin ohutta lankaa, en epäröisi hetkeäkään neuloa pusero tuosta langasta.

Mervi


18 kommenttia:

  1. Oikein paljon tsemppiä sinulle täältä pohjoisesta (Oulusta). Olen kertonut miehelleni sinusta ja hän huuteleekin tuolta sinulle terveisiä, kun mainitsin, että olet taas menossa leikkaukseen. Muistan sinua iltarukouksessani Mervi.
    riitta

    VastaaPoista
  2. Onnea huomiseen! Ehkä olet sviitissä, ettei tulehdusriskejä muualta tulisi.

    VastaaPoista
  3. Oikein paljon tsemppiä ja toivotaan hyvin onnistunutta leikkausta!

    VastaaPoista
  4. Tsemppiä Mervi,muistan sinua huomenna rukouksin.

    VastaaPoista
  5. Voimia ja enkeleitä siulle huomiseen leikkaukseen.

    t.eläinhattu Anne

    VastaaPoista
  6. Jaksamista tulevaan koetokseen. Koetan muistaa nostella peukkua aina välillä huomisen päivän aikana, jotta kaikki menisi leikkauksessa hyvin. Puolisoni kehui oman leikkauksensa jälkeen että tehokkaan lääkkeen sai heti jos kertoi että oli pahoinvoiva. No kukatietää, ehkä ne eivät käy tai tehoa ihan kaikilla varsinkin jos on moninainen peruslääkitys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerroin viimeksi Coxassa etukäteen nukkumatin haastattelussa, että ensimmäisessä (!) leikkauksessani olin ollut päiväkausia pahoinvoiva. Sain estolääkkeen salissa jo ennen leikkausta ja sitten joka päivä kotiinlähtöön asti enkä missään vaiheessa voinut pahoin. Loistava hoito!
      Akv

      Poista
  7. Vielä kerran: onnea matkaan! Olet ajatuksissani.
    Akv

    VastaaPoista
  8. Onnea huomiseen! Lämpimin terv. Raija V.

    VastaaPoista
  9. Kaikkea hyvää huomiselle, ajatuksin mukanasi! Taru Ikaalisista

    VastaaPoista
  10. Tsemppiä hurjasti sekä leikkaukseen että toipumiseen♥

    VastaaPoista
  11. Voimahalaukset näin virtuaalisesti!

    VastaaPoista
  12. Paljon onnea huomiselle päivälle! Toivottavasti kaikki menee hienosti ja kuulemme sinusta taas pian.

    terveisin
    Terja

    VastaaPoista
  13. Pidän peukkuja, toivon, että kaikki menee hyvin! Raija

    VastaaPoista
  14. Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja toipumisesi sujuu nopeasti.

    VastaaPoista