maanantai 11. heinäkuuta 2016

Kuntosalille!

Vuoden verran olen suunnitellut ja itseäni tsempannut. Nyt se vihdoin tapahtui! Kävin ensimmäisen kerran vuosien jälkeen kuntosalilla. Odotin kaikki leikkaukset ja tutkimukset ja nyt kun kaikki on todettu olevan ok, voin aloittaa kunnonkohotuksen.

Valitsin Kuntostudio Naisvoiman. Tämä siksi, että siellä on laitteet, jotka toimivat hydraulisella vastuksella. Minulle se on tärkeää, etteivät vähäiset  voimani kulu edestakaisin pomppimiseen, kun painoja säädellään.

Nimensä mukaisesti täällä käy vain naisia ja tilaa on kuulemma yleensä ruhtinaallisesti, vuoroaan ei  yleensä joudu odottelemaan. Taitaa olla muillakin saleilla jo nykypäivänä ovikortit, joilla sisään pääsee itsekseen. Käytettävissä oleva aika kun on minulla todellakin kortilla. Tai siis se aika, jolloin jaksaisin lähteä. En aamulla, enkä juurikaan työpäivän päätteeksi. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää viikonloppu ja todennäköisesti sunnuntai, joka onkin ainut vapaapäiväni.

Naisvoiman Laura katsoi minulle 8 laitetta, joiden kanssa aloitan. Tavoitteet laitettiin hyvin alhaisiksi, kun lähtötaso on +/- 0.
- Ensimmäinen tavoite on, että kulkisin vajaan korttelin matkan kävellen, enkä autolla.
- Toinen tavoite olisi se, että liikunnasta häviäisi vastenmielisyys.
- Kolmas tavoite liittyy veden juomiseen. Päivässä pitäisi saada kitattua 1/2 litraa - näin aluksi.

Liikkeitä teen minuutin, sen jälkeen pieni tauko ja sitten toinen minuutti samalla laitteella. Kaikissa laitteissa en kyllä jaksa tehdä kuin alle 5 temppua, kun voimat jo uupuu. Noloa, mutta suunta on siis vain ylöspäin! Kaikki tavoitteet ja käynnit kirjataan vihkoon, josta Laura seuraa kehittymistäni. Kovasti Laura koitti kannustaa useampaan päivään viikossa, yksi ei kuulemma oikein riitä. Mutta minä tiedän tasantarkkaan, että yksikin päivä viikossa tuottaa tuskaa. Katsotaan syssymmällä sitten, jos pystyisin lisäämään kahteen päivään viikossa.

Ostin 10 kerran sarjan, joka on voimassa 90 päivää ja maksoi 49 euroa.

Saatte kysellä matkan varrella, miten homma etenee, sillä tarvitsen ulkpuolisen tarkkailijan. Olen hyvä keksimään tekosyitä ja laistamaan kaikesta mahdollisesta,  mikä ei ole kivaa. Liikunta ei ole kivaa - ainakaan vielä.

Mervi



5 kommenttia:

  1. Tsemppiä matkaan! Itse aloitin kuntosalilla tammikuussa. Paksukaisena ja aloittelijana valitsin aikaisen aamun kuntoilun ajankohdaksi. Salille pääsee kortilla jo aamukuudelta, ei ole ruuhkaa varsinkaan viikonloppuisin :D
    Aluksi ehdin käydä kaksikin kertaa viikossa, mutta kesällä on niin paljon kaikkea muutakin... Mutta ajattelen, että 1 kerta viikossa on 100% enemmän kuin 0 kertaa!

    VastaaPoista
  2. Liikunta on minulle myöskin pakkopullaa. En ole muutenkaan mikään ulkoilija.
    Onneksi veden juonti onnistuu hyvin, 2 litraa juon päivittäin pelkästään vettä.

    VastaaPoista
  3. Oikein hienoa! Täälläkin on aloitettu kuntosalilla käyminen. Aluksi kipetyi paikat, huomaa että ehkä siellä jokunen lihas-ressukka on, tuskin nää läskit kipeytyy :D

    VastaaPoista
  4. Hieno päätös! Siinä edes kaksi kertaa viikossa salilla käymisessä olisi se(kin) hyvä puoli, että kroppa tottuisi touhuun paremmin eikä tuntuisi sitten niin pahalta. Sillä odotettavaa on, että jos huonokuntoisena teet vain yhden treenin viikkoon, saat kroppasi niin kipeäksi (alkuun), että se vain ruokkii ajatustasi siitä että homma on kamalaa... Useampi viikkokerta totuttaisi lihaksesi treeniin nopeammin ja luultavasti se nautintokin tulisi todennäköisemmin. Mutta hyvä kuitenkin, että edes menet!

    VastaaPoista