perjantai 11. maaliskuuta 2011

Meillä kävi toimittaja

Eilen aamulla luimme paikallislehteä, siinä oli juttuja rakentamisesta. Yksi sisustusliike oli päässyt esittelemään valikoimaansa. Huokaisin Hilkalle, että "näin ne isot liikkeet saavat ilmaista mainosta, mutta ei tänne pikkuputiikkeihin koskaan kukaan tule tekemään juttua". Eipä mennyt montaakaan tuntia, kun Hilkka soittaa minulle (olin käymässä kotona) että täällä yksi toimittaja etsii paikkakunnalta hatuntekijää. Hilkka tietysti oli mainostanut, että minä teen hattuja ja sopi siis treffit täksi päiväksi.

Ensi viikon lehdessä on muotiteema ja tähän tulee siis juttu minustakin - hatuntekijänä. Ihan sellaista leppoisaa jutustelua erilaisista hatuista ja myssyistä, joita olen tehnyt, muutama kuva työhuoneen puolelta työn touhussa ja vielä kuvia hattutukeista, jotka olin tuonut vähän niinkuin rekvisiitaksi. Olen saanut ne poismuuttaneelta hattumaakarilta ja minun on ollut tarkoitus opiskella oikein huopahatun muotoilemista.

Parempaa kuvaa ei hatuista sattunut olemaan.
Mielenkiinnolla siis odotamme, mitä tuleman pitää.

Kuvan vasemmassa reunassa oleva ruskea hattu oli yhdessä kuvassa päässäni. No, eipä tästä kuvasta oikein saa käsitystä näistä...ovat fleecekangasta. Täällä maaseudun pikkukaupungissa eivät ihmiset kovasti "vaatteilla koreile" ja hienot hatut eivät kuulu normaalisti katukuvaan. Jos yritän tarjota lierihattua, heti puistellaan päätä ja joku sanoo, että ihmiset ihmettelee, jos tollanen päässä liikun:"Mihinkäs olet menossa, juhliinko?"

Olen muuten itse tehnyt myös valkoisen hattutelineen, kansalaisopiston naisten puutyöpiirissä.

Sen verran muutosta arkeen se toimittaja sai aikaan, että värjäsin aamulla hiukseni, meikkasin ja silitin pellavahousut jalkaan. Välillä sitä joutuu toteamaan, ettei kauheasti kiinnitä huomiota pukeutumiseen ja ylipäätään omaan ulkonäköönsä. Ei ole aikaa. Tärkeämpääkin tekemistä. Ei viitsi. HÖh!

3 kommenttia:

  1. Hienoa, että pikkuliikkeistä tehdään juttuja lehtiin. Pikkuputiikit ovat parhaita, kun haluaa ostaa jotain, jota ei ole kaikilla muilla. Siellä on ihanan persoonallisia tuotteita. Näillä lehtijutuilla saa liikettä tunnetuksi, kun mainonta on valitettavasti niin kallista pikkuliikkeille. Onnea.

    VastaaPoista
  2. Kiitos! Vielä vähän jännittää niin kauan, kunnes näkee jutun lehdessä - joskus teksti vilisee virheitä, joskus omaan suuhun on laitettu sanoja, jotka tuntuvat vierailta tai ei missään tapauksessa haluaisi sanoa....

    VastaaPoista
  3. Onnea esillepääsemisestä!

    Kivoja hattuja tee.

    VastaaPoista