perjantai 10. elokuuta 2012

Vähän niinkuin jouluna

Neljä pikkupakettia tuli lentopostissa. Lähettäjäksi oli posti merkinnyt "Kiina". Eikä ne edes tullut Kiinasta, mutta sieltä päin kuiteskin...

Ihan tuntui samalta kuin joululahjojen avaaminen. Punaisiin pusseihin vielä pakattukin...


Ikinä en ole aikonutkaan minkäänlaisia koruja tehdä ja nyt kuitenkin tilasin tarvikkeita. Ja helmiä, niitä on kaikenkoisia ja -värisiä!

Oikeesti - ei mun näitä tarvitsekaan tehdä, myytäväksi tilasin. Muutaman satsin olen jo myynytkin. Päänvaivaa on tuottanut näiden pikkutilpehöörien esillepano. Katselin siinä ympärilleni ja yhtäkkiä sen keksin, munakennoista saankin vähällä vaivalla toooosi hienon alustan, hihii!

Kennossa on näytekappale numeroituna. Numero viittaa laatikostoon tuossa yläpuolella. Kaikkiaan 60 erilaista mahtuu tähän torniin. Hinnoittelun yksinkertaistin niin, että keltaisella nuppineulalla on kiinni ne, jotka maksavat 20 snt, punaisella 50 snt ja sinisellä kiinnitetyt maksavat kokonaisen euron. Saas nähdä käykö taas niin, että väliaikaisratkaisu jää pysyväksi?

Muutakin kivaa olen saanut myyntiin ja uusia ideoita on muhimassa, mutta niistä sitten taas myöhemmin.

Olen tällä viikolla ollut vain joka toinen päivä putiikissa, voimat eivät ole riittäneet sen enempään. Muutin jo aukioloaikoja niin, että aukaisen vasta klo 11. Ehdin aamulla jotain touhuta, käydä asioilla tai sitten vain nukkua vähän pidempään. Olen tosi aamu-uninen ja yleensäkin aina uninen - nukkuisin koska vaan ja kuinka paljon vaan...

Lauantain aukioloaikaa lyhennän myös, mutta toisesta päästä. Ensi kuusta lähtien laitan ovet kiinni jo klo 13. Usein on tuntunut, että viimeinen tunti on ihan turhaa, tuskin ketään käy. Mutta huomenna olen putiikissa klo 10-14 ja nyt tuntuukin taas ihan kivalta mennä, kun on ollut välillä kotona! Kotona (= töissä) olen ommellut näppipyyhkeitä.

Mervi

Ps. Jos olisi edessä sellainen työ, että pitäisi keksiä 200 kirjoitusta yrittäjän elämästä, se tuntuisi aivan ylivoimaiselta. Tämä oli kuitenkin jo 202. postaus ja tuntuu, että vasta muutaman olen kirjoittanut!



4 kommenttia:

  1. On se monesti niin jännä juttu tuo pakettien avaaminen,oli sitten joulu tai ei. Ja mukavaa että saat itsellesi ns.omaa aikaa lyhentämällä putiikin aukioloaikoja,monesti kun se oman itsensä kuunteleminen on aika tärkeää.Itse olen aina ollut sellainen että mulle kaikki ja heti,minä itse teen kaiken,mutta tänä kesänä olen kasvanut "aikuiseksi" tässäkin asiassa,aina ei tarvitse olla itse touhuamassa kaikkea,meilläkin on jo monta isoa tyttöä jotka ovat kovia auttamaan ja tänä kesänä olen antanut heille luvan auttaa,ja olen nauttinut suunnattomasti kaikesta avusta,ja toisena juttunahan on se että oppivat elämän perusasioita omaa elämää varten. Mukavaa viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juurikin näin! Joskus alkuaikoina meillä oli kauppa auki vain muutamana päivänä, olisko ollut vain 3 päivää viikossa - harrastuksena kun alkoi. Nyt harrastus on "levinnyt käsiin" ja kesällä, kun aukioloajat on niinkuin paremmissakin piireissä, käy liian raskaaksi. Nyt siis palaan normaaliin arkeen...

      Poista
  2. Ihania helmiä :) Jossain näin myynnissä pikkusälää just samanlaisessa lokerikossa. Siellä oli muistaakseni mallikappale laitettu lokeron etureunaan... ei kyllä jäänyt mitään muistikuvaa, että miten se oli siinä kiinni. Mutta toimii tuo munakennokin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritin myös minä saada mallikappaletta laatikon etureunaan, mutta ei pysynyt erikoisliimallakaan. Olen ennenkin kiukutellut muovin kanssa, kun ei siinä pysy millään mikään kiinni. En uskaltanut ryhtyä tekemään reikää (että olisin ne ommellut kiinni) kun ajattelin, että ehkä ei kestä. Saa nähdä toimiiko munakenno, ehkä joudun keksimään vielä jotain muuta?

      Poista