seuraa sähköpostitse

maanantai 23. toukokuuta 2016

Kateellinen

Uskallan ja kehtaan myöntää, että olen kateellinen joillekin bloggareille.
- Siitä, että toiset osaavat ottaa loistavia valokuvia ja minä en. Tai siis oikeasti
- siitä, että jotkut bloggaajat jaksavat ja viitsivät opetella kameran käytön. Minä en.
- Siitä, että toisilla bloggareilla on niin paljon lukijoita. Ei vaiskaan, en minä niistä lukijoista niinkään kateellinen ole (minulla on paljon kivoja lukijoita) vaan
- siitä, että kun on oikein laaja lukijajoukko, mainostajat innostuvat blogista

Vaikka miten yrittäisin itselleni selittää asiaa toisin, olen kateellinen siitä, että toiset/ jotkut bloggaajat saavat hienoja "lahjoja" mainostajilta. Saattaa olla, etten elämässäni oikein mistään muusta kateellinen olekaan?

Tiedän, että mainoslahjat ovat verotettavaa tuloa ja yleensä niistä odotetaan vastapalvelua. Mutta silti, olisihan se kiva, jos ei nytkään tarvitsisi itse ostaa ryppyrasvaa, kun se maksaa melkein kaksisataa euroa. Jos joku mainostaja haluaisi sen minulle lahjoittaa, sitten kehuisin sitä täällä blogissa. Mutta. Olisiko se sinusta, lukijasta, kivaa?

Miksi tämä asia nyt tuli mieleeni? No siksi, kun olen useammassa blogissa nähnyt hienon SILITYSRAUDAN, minkä ovat saaneet lahjaksi. Boschin kampanjassa saivat  kokeiltavaksi uuden EasyComfort Sensixx’x Di90 -silitysraudan. Niin siisti, että!

Minulla on tällainen:



Tarttiskohan jonkun ryhtyä puhdistamistoimenpiteisiin? 
Tuolla kun silität asiakkaan valkoiset kesähousut, niin....

Tämän lisäksi kodinhoitohuoneessa on vielä kaksi muuta tavallista silitysrautaa. Joku hälytyssysteemi olisi hyvä mun silitysraudassa olla, sillä useampana aamuna olen havainnut, että rauta on ollut kuumana yli yön!

Toisaalta olen haaveillut jonkinlaisesta höyrytyskeskuksesta ammattilaiskäyttöön. Olisi kiva, jos pellavatunikat voisi höyryttää suoraksi pystyasennossa, kun ne roikkuu henkarissa.


Mutta eihän elämässä - eikä yrittäjyydessä varsinkaan - kannata laskea muiden varaan. Itse on hankittava se, mitä tarvitsee. Sohaisempa taas vammaispalveluita, joista kirjoittaessani aina joku lukija hermostuu. Kun valitin, ettei minulle kustanneta (vammaiselle  kuuluvaa) kerroshissiä, tämä lukija kommentoi: "Muuta kämppää ja lakkaa valittamasta!"
Niinpä. Osta uusi silitysrauta ja lakkaa narisemasta!
Osta vielä vähän parempi ja lakkaa kadehtimasta!
Niih.

Pellavasydämen Mervi

8 kommenttia:

  1. Mielelläni minäkin ottaisin ilmaista tavaraa vastaan, vaan eipä ole kukaan innostunut lähettämään =) En kyllä pitkiä mainosjuttuja viitsisi blogiini kirjoitella, enkä niitä lue toistenkaan blogeista. Mainoksia tulee muutenkin silmät ja korvat täyteen joka paikasta.

    VastaaPoista
  2. Niih :-D
    Olipa muuten mukava nähdä lauantaina, olit niin kaunis ja pirteä! Ja puoti aivan ihana, hyvä valikoima.
    Itsekin just mietin, että haluaisin pyytää kokeiltavaksi jotakin uutta lattiamateriaalia, jotenkin näytepalankin kinuaminen tuntuu nololta, en tiedä edes miksi! Millähän niitä edes kokeilee, jos ei pyydä näytepalaa, hmm. Itse pitää vaan kysyä, niin se on. Aika harvalle kävelee tavara suoraan vastaan. Samaa minäkin usein kadehdin. MUTTA. En jaksa lukea blogeja, joissa vähän väliä mainostetaan ilmaiseksi saatuja tuotteita, joten ainakin omalta kohdaltani se karsii lukijoita, sillä olen ihan lakannut seuraamasta useita tällaisia blogeja.
    Tietty asiaan vaikuttaa se, että olen toimittaja ja mulle tulee tiedotteita sähköpostiin kaiken maailman uutuuksista. Blogien lukeminen on mulle vapaa-aikaa ja harrastus, enkä yhtään jaksa lukea samoja juttuja taas uudestaan silloin.

    VastaaPoista
  3. No niin oli kiva! Kiitos kehuista.
    Itsekin kartan - ja jopa poistan listalta - ne blogit, joissa alvariinsa kehutaan. JOhtuneeko sitten tuosta kateudesta vai... Samoin kuin aikakauslehdet, kyllä TOIMITETTUA AINEISTOA pitäisi olla enemmän kuin mainosta.

    VastaaPoista
  4. Älä suotta kadehdi. Käyttökelpoinen rauta vielä, putsausta vain vailla.
    Mitä noihin mainoksiin tulee, poistun välittömästi sivulta jossa on mainoksia.
    Niitä saa tahtomattaankin kuulla radiosta, telkusta ja silmäillä lehdestä liiaksi asti.

    VastaaPoista
  5. Itse olen aina vaan aikomisvaiheessa blogin alkamisen kanssa.Kai ne lahjat ja kokeilutuotteet ovat kivoja, mutta itse vältän lukemasta blogeja, jotka ovat täynnä "sain kokeiluun"-juttuja. Eihän kukaan voi kirjoittaa totuutta saamastaan ilmaisesta tuotteesta. "Sain pyykkipulveria, mutta siinä on liian voimakas tuoksu" tai " rumaa kangasta ja huonoa materiaalia saamani lastenvaatteet". Taitaisivat lahjukset jäädä saamatta.

    Kuinkahan moni ilmoittaa tuloikseen lahjukset ja kokeilut?

    Sohi vaan vammaispalvelua. Joku voi kateuttaan ( kadehtiiko vammaa vai vammaisen elämän helpottamista?) ja tietämättömyyttään puhua tyhmyyksiä, mutta luulisi myös tietämyksen lisääntyvän sinunkin juttujesi perusteella. Todellisuudessa monelta vammaiselta jää lain mukaan heille kuuluvat palvelut ja konkreettinen aou saamatta.
    Ilona

    VastaaPoista
  6. Kyllä mun täytyy sanoa että aika äkkiä loppuu blogin seuraaminen jos joka toinen postaus on "yhteistyöpostaus", varsinkin jos ne ei liity millän lailla siihen aiheeseen jonka takia aloin ko blogia seuraamaan. Ei minua käsityöblogissa kiinnosta pesupulverit ja siivousvälineet.

    Mainokset sinänsä ei häiritse, blogeissa tai muualla, täytyyhän se käyttäjälle ilmainen sivusto aina jollain rahoittaa..

    VastaaPoista
  7. Minulla on samanlaisia ongelmia noitten kuvien takia. Minäkään en osaa kuvata, enkä osaa sommitella kuvauskohdettani kuin jotkut muut. Toisilla on siihenkin niin hyvä silmä, mulla ei sitä ole yhtään. Jotenkin tuntuu lukiessani blogeja, mitenkä ne osaavatkin noin hienosti selostaa ja kuvata eri kulmista esim. kortteja joita ovat tehneet. Minä vaan pläjäytän kuvan keskelle sivua, enkä muuten osaa edes käsitellä kuvaa mitenkään, pläääh !!!!
    Hieno on silti lukea näitä blogeja ja katsella mahtavia kuvia ja kenties saa joskus jonkun inspiksen tekemisiini !

    VastaaPoista
  8. Voi miten samoja ajatuksia sinulla onkaan kuin minulla, itse tein blogiboikotin eli en lue sellaisia, joissa joka toinen juttu on "yhteistyöpostaus". Kirjoitinkin siitä blogiini http://mummojakoira.blogspot.fi/2016/04/blogiboikotti.html
    En tiedä onko tämäkin sitten kateutta, mutta kuulin kerran, kun tällainen suosittu käsityöbloggaaja selitti, että kaikenlaista krääsää hänelle lähetetäänkin, ettei jaksa nisitä kaikista blogata edes. Ei kait niitä lähetettäisi, jos hän ei niistä bloggaisi lähes jokaisessa kirjoituksessaan.
    Kateutta siis minulta ;) Kuvata en minäkään osaa ja juttuja kirjoitan omasta elämästäni, sen tunnen parhaiten.

    VastaaPoista