sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Nettiaddikti

Huomaan itsessäni uuden addiktion (onkohan tuo laillinen sana?) Olen nimittäin koukussa nettiin. Jostain syystä tämä meidän Sonera-laajakaista on tökkinyt muutaman päivän, enkä pääse nettiin. Toin töistä mokkulan ja sillä sentään pääsen välillä vähäksi aikaa, mutta joka kerta mieheni pitää se "asentaa". Onneksi on ihana mies, joka osaa ja viitsii....

Olen kuin "kipeä kissa" kun en pääse katsomaan sähköposteja enkä oman blogini kuulumisia, enkä toisten blogeja. Ikävä tunnustaa, että on näin riippuvainen. Miten ihmeessä sitä ennen vanhaan pärjättiin? No, saatiin ainakin jotain tähdellistä tehtyä - vai saatiinko?

Netittömyydestäkö johtuu, että olen saanut jotain tavatonta aikaiseksi. Onkohan kukaan muu näin pihi  - tai kauniimmin sanottuna säästäväinen - kuin minä: jokaikisen rikkimenneen sukan korjaan. En käytä tavallisia puuvillaisia nilkkasukkia, vaan tällaisia: 




(Kuva on Nanson sivuilta, eikä minulla ole ikinä ollutkaan tuollaisia kenkiä.) Kun noihin sukkiin tulee silmäpako, laitan ne sivuun ja muutaman vuoden välein (!) otan sen ison kasan ja korjaan.

Nyt olen korjannut kymmeniä, kymmeniä sukkia ja lajitellut ja "paritellut" ne. Nyt on taas sukkia ainaskin loppuvuodeksi. On muuten hieno tunne, kun saa jonkun tuollaisen roikkuvan homman tehtyä. Nyt olen niin itseeni tyytyväinen!

Mervi

13 kommenttia:

  1. Nyt olisin erittäin utelias näkemään minkä näköiset on "nailonsukkien" paikat?

    Mä korjailen kyllä ohuet puuvillasukat, mut ihan vaan koneella surautan rumat siksakit reikien päälle (ei ne kengistä näy :D). Mut sukkisten kärjet kun hajoaa, niin leikkaan ne kokonaan pois ja käytän edelleen leggareina :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meinasin laittaa kuvan korjaamistani sukista, mutta en jaksanut nousta tästä ylös ottamaan kuvaa...laiskimus kun olen.

      Poista
  2. Eikö tule vilu varpaisiin pakkasella,
    kun niin ohuet sukat ovat?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei suinkaan, otan nuokin pois heti kun tulen kotiin...ahistaa niin.

      Poista
  3. Kuulostaa aika hurjalta hommalta korjailla noita..minä joskus laitan sukkahousuhin tai sukkiin kynsilakkaa..
    Loput menee projekteihin..

    VastaaPoista
  4. Minäpä teille nailonsukkien korjaamisen näytän! Nyt on vaan niin, että KAIKKI SUKAT on korjattu. Ensimmäinen reikä kun tulee, niin sitten kuvaan sen "parsimisen".

    VastaaPoista
  5. Entisinä, siis hyvin entisinä sota-ajan kieppeillä, oli sellainen ammattikin kuulemma kuin sukkien silmukoija. Kun nailonsukkia ei saanut mistään, niin jos sukkiin tuli silmäpako, niin ne vietiin silmukoijalle, joka noukki silmukat ja korjasi sukat. On se merkillistä, että joskus työ on ollut niin paljon tavaraa halvempaa, että moinen on kannattanut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo onkin mielenkiintoinen tieto, en ole tainnut koskaan kuulla silmukoijasta!

      Poista
  6. Heippatirallaa,
    täällä kirjoittelee myös toinen nettiaddikti:) Sekä työ- ja kotielämäni sujuvuuden sekä asioiden hallitsemisen määrittelee aika pitkälti toimiva nettiyhteys:D

    Huomasin sinulla olevan ongelmia kiinteän nettiyhteyden kanssa. Vieläkö siulla on sama tilanne päällä? Minkälaista ongelmaa se tarkemmin sanoen tuottaa? Onko sinulla ADSL-yhteys? Oletko mitä kikkoja kokeillut jo tuon ongelman korjaamiseksi? Haluaisin auttaa sinua tässä asiassa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että joku haluaa auttaa. Näköjään oletkin Soneran palveluksessa, joten kiva, että voin kiukkuni purkaa! Kotona tehtiin kaikki, kunnes viikko sitten lauantaina mieheni soitti Soneran palveluun, josta luvattiin asia korjata - yhteys oli totaalisesti poikki. Välillä sieltä kerrottiin, ettei asialle voi mitään, kun paikallinen yhtiö ei ole korjannut (jotain, mitä?) Sitten minä menetin malttini, minulle yrittäjänä on todella hankalaa olla ilman sähköpostia. Soitin palvelunumeroon ja ystävällisesti kerroin ongelman. Sieltä ystävällinen asiakaspalvelija kertoi, että ongelmamme on 5 päivän sisällä korjattava, mutta hänpä nyt nopeuttaa sitä ja luokittelee 2 päivän aikana korjattavaksi. Pöh! Tällä puhelinsoitolla siis SIIRSIN ONGELMAN KORJAAMISTA. Muutenhan se viisi päivää olisi tuona päivänä tullut täyteen. Joka tapauksessa, nyt ongelma on korjattu. Mutta niin kiukkuinen olen Soneran laajakaistasta että vaihto on vahvasti mielessä. Viikko ilman yhteyttä on mielestäni kohtuutonta, vai onko? Onneksi on tuo toisen firman mokkula, pelastava tikku!

      Poista
    2. Huomenta Mervi:)
      olipa hyvä, että löysin sinun blogisi. Soneralla olen töissä ja tahtotilana on saada apua sitä tarvitseville. Ja minulle saa kertoa kaikki mistä aiheutuu paha mieli. Toimin välikätenä välittäessä viestiä eteenpäin.
      Kysyisin sinulta, olisiko mitenkään mahdollista laittaa minulle privaviestinä asiakasnumeroasi Sonera Facebookin kautta (tässä en kehtaa kysyä asiakastietoja näkyville) niin tutkailisin mitä tässä on käynyt?

      Poista
    3. Juuh, siellä on myös Soneralla "omat sivut" (www.facebook.com/sonera), jossa me somelaiset vastailemme seinällemme jätettyihin viesteihin, ohjaamme ja opastamme, neuvomme ja autamme.
      Sen mainitsemani privaviestin voit kirjoittaa minulle klikkaamalla sivuilla näkyvästä "viesti"-napista. Uskoisin, että tässä olisi oiva esimerkki meillekin ottaa opiksi ja parantaa palveluamme niin ettei tällaista mieliharmia pääsisi syntymään.

      Mukavaa keskiviikkoa toivotellen,
      Lauren

      Poista