lauantai 14. huhtikuuta 2012

Uudet korvikset ja verkkokauppa


Olen koruihminen. Tykkään koruista. Isoista koruista, näyttävistä. Minun korujeni ei tarvitse olla kultaa ja mieluummin sittenkin hopeaa. Mutta ne voivat olla kyllä vaikka pyöränkumista!

Ihan oikeasti. Tilasin mustat korvikset Liisa Tuimalan ihan uudesta Nouseva Myrsky-verkkokaupasta. Hullu kuu - nimiset korvakorut on tehty pyörän sisäkumista.  


Kirjekuori oli niin kaunis, ettei postipoika ollut halunnut sitä leimata ollenkaan

Kuoresta paljastui tällainen kuori.




Ja tässä ne ovat.
Käykäähän tutustumassa Liisan uniikkeihin koruihin.  
Sellaista valkoista rannekorua tekisi seuraavaksi mieleni...


En voinut ottaa kuvaa (tai yritin kyllä, mutta tulos liian kauhea) koruista omissa korvissani, mutta se olisi ollut painokelvotonta, sillä hiukset on kahden kuukauden "kotiarestissa" kasvaneet yli ja naama näytti murrosikäisen näppynaamalta.

Nostan hattua tällaiselle paketoinnille. Ihan varmasti silläkin on merkityksensä markkinoinnin kannalta. Itse olen tässä suhteessa huono, huolimaton, saamaton, välinpitämätön...ei kun liian kiireinen? Jos joku paketti pitää saada postiin, yleensä kiiruhdan sinne viime minuuteilla ja postin tätit on jo tottuneet siihen, että yleensä joutuvat vielä auttamaan teippaamisessa ja ehkä sitä pakettia vielä muutetaankin kassalla. Olen nimittäin tosi pihi maksamaan postille yhtään ylimääräistä. Niinpä saatan vaikka leikata osan pussista pois, jos sillä postimaksu määrätäänkin alemman taksan mukaan - säästyy muutama euro. Ja asiakashan ne lopulta maksaa postimaksutkin!

Yrittäjänä joudun aina kilpailemaan kellon kanssa. Aika on oikeasti rahaa, vai onko?

Ajatuksia verkkokaupasta:
Minulle aina silloin tällöin ihmetellään, miksen myy tuotteitani verkkokaupassa. Nooh, olen yrittänyt, pariinkin kertaan. Mutta ne olivat sellaisia ilmaisia kokeiluversioita, joista ei tietysti pitäisi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä, sillä enhän niitä missään edes mainostanut. Helppokäyttöisiä olivat kyllä ja sinänsä ihan varteenotettavia vaihtoehtoja.

Olen tullut siihen lopputulemaan, että en halua verkkokauppiaaksi. Minusta ei ole siihen. Kauppa pitäisi luonnollisesti olla aina ajantasalla, tuotteita varastossa ja päivitykset kunnossa. Kauppiaan pitää olla täsmällinen tilausten vastaanottamisessa, informoinnissa ja lähettämisessä. Ei ole minun juttuni. Sen sijaan kotisivujen kautta tulee silloin tällöin tilauksia ja ne toki ilomielin toimitan asiakkaalle.

Sen sijaan en voi ollenkaan kaikille yrittäjille suositella "kivijalkamyymälän" perustamista. Verkkokauppa ja facebookin erilaiset sivustot ovat oikein mainio tapa markkinoida ja myydä tuotteitaan, myös käsitöitä. Kaikissa on omat hyvät ja huonot puolensa.

3 kommenttia:

  1. Kiitos tästä postauksesta! :) Tuli oikein iloinen mieli tästä.

    Haastoin sinut mukaan Todella pimeään blogihaasteeseen, käys kurkkaamassa blogissani! ;)

    VastaaPoista
  2. Hei nuo korvikset olivat ihanat olen joskus vieraillut kyseisssä verkkokaupassa:) Myytkö tuotteitasi jossai muualla jos et verkkokaupassa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen tosiaan verkkokauppa-ajatusta silloin tällöin viritellyt, mutta vielä se on kesken...ehkä joskus? Nyt tuotteet ovat vain tässä omassa putiikissani, Pellavasydämessä. Nykyinen osoite Ylinenkatu 26, Uusikaupunki. Ja tietysti tuotteita voi tilata sähköpostitse tai puhelimitse, jos esimerkiksi nettisivuiltani löytää jonkun kivan, minkä itselleen haluaisi. www.pellavasydan.fi. Vain kaksi jälleenmyyjää minulla on, toinen vain kesäisin Kustavissa ja toinen Helsingissä oleva sisustusliike, mutta he myyvät vain virkattuja korejani.

      Poista