sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Purkin päällisen ohje

Olenkin jo kertonut, että Pellavasydämessä syyskuun käsityönä on virkattu "lyhty". Mikä tahansa purkki voidaan päällystää kauniiksi virkatulla pussukalla. Tai käyttää pussukkaa sellaisenaan pikkutavaran säilytykseen. Lyhtynä sitä voi turvallisesti käyttää, jos valitsee lasipurkin, josta on kynttilä poltettu (esim. lasinen hautakynttilä).

Lisään ohjeen tuonne lokeroon "Ohjeet" .

Saankohan teidät kateelliseksi, jos kerron eilisestä lauantaipäivästäni?

Päätin aamulla, että tultuani putiikista minun on pakko siivota ompelujäljet kotona. Alkoi nimittäin taas huusholli näyttää törkeältä. Olin siis kolme tuntia putiikissa ja tulin kotiin suoraan valmiiseen ruokapöytään. Tarjolla oli ihania perunoita (joku Annabella taisentapainen) ja anopin puhtaaksi kynimiä ahvenfileitä. Siis niiiiiiin hyvää. Vasta päiväunilta noustuani huomasin, että miehenihän olikin jo imuroinut ja nostellut kaikki pudottamani kankaan palat ym. pöydälle, josta minun on ne jo huomattavasti helpompi keräillä oikeaan paikkaan. Työhuoneeni oli myös imuroitu puhtaaksi. Päiväkahvin lisäksi minulle tarjottiin vielä iltapalaakin, kielen mukanaan vievää salaattia ja makkaraa...

En käsitä, miten olen ansainnut niin hyvän miehen!

(Kyynikko minussa herää ja muistuttaa kaikista niistä vuosista, jolloin MINÄ tein kaikki huushollihommat.)

Aarre on tosikko, joten tämä hassutuskuva on harvinainen. Kuva on otettu Uudenkaupungin kukkamessujen jälkeen - Aarre toimi jonkinlaisena kassavastaavana.


Tänään olisi tavoitteena leikata taas muutama tunika, mutta miten sen saisi onnistumaan niin, ettei tulisi roskia?
Yksi takin vetoketjun korjaus, lehtikorin virkkausta ja hiukan myös paperihommia pitäisi tehdä. Että sellainen vapaapäivä!

ps. Olen päivittänyt myös vaaliblogiani: http://mervilamminen.blogspot.fi/

Mervi

6 kommenttia:

  1. Voi miten ihana mies sinulla onkaan! Meillä saan kyllä itse siivota omat (ja välillä myös muiden) sotkut. Onhan se vähän niin ettei siistiä huonetta heti haluaisi alkaa sotkemaan. Monesti askartelujen aloittaminen onkin vaikeaa jos olen siivonnut askarteluhuoneeni "tiptop" kuntoon. Mukavaa päivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen siitä harvinainen nainen, etten koskaan, ikinä milloinkaan ole joutunut siivoamaan mieheni sotkuja.

      Poista
  2. Sait, kateelliseksi siis. Juuri äsken kun laitoin ruokaa ompeluksien välissä, ajattelin miten mukavaa olisi, jos joskus saisi rauhassa tehdä käsitöitä ilman kelloon katsomista. Mutta tuollapa nyt on mureke uunissa ja muusiperunat kiehumassa ja kunhan saan syötyä niin sitten ompelukset kutsuu taas:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On ollut aika minullakin, että tein käsityöt keittiön pöydän ääressä. Aina piti siivota ne pois ja syömisen jälkeen taas ottaa esille. Työlästä!

      Poista
  3. Hauska kuva ihanasta miehestäsi..

    VastaaPoista