perjantai 9. elokuuta 2013

Alennuksen merkitseminen


Taas olen saanut vastauksen - teiltä, lukijoiltani. Kiitos!
Tässä viimeisimmän äänestyksen tulos. Kysyin "kumpi alennusmerkintä on houkuttelevampi?"



Ääniä tähän mennessä: 48



uusi hinta euroina
  30 (62%)
alennus prosentteina
  17 (35%)
mikään alennus ei houkuttele
  1 (2%)

Olette siis enimmäkseen sitä mieltä, että alennus tehoaa paremmin, jos alennettu hinta on merkitty suoraan euroina.

Toteutamme siis Pellavasydämen loppuunmyynti - alennusmyynnin tällä periaatteella.
Olen alustavasti suunnitellut homman toimivan niin, että lastaamme yhden pöydän 10 euron tuotteilla, toisen 20 euron, kolmannen ehkä 5 euron jne...

Kalliimmille tuotteille saatamme laittaa alennukseksi -50 %.

Tänään aloitamme (taas kerran) huushollin ympäripyörittämisen. Ihana Pirkko tulee avukseni ja yhdessä koitamme saada jotain tolkkua, eli mahdollisimman selvästi alennukset.

Huomisessa, eli lauantain, lehdessä on mainos loppuunmyynnin alkamisesta. Jippii! Ehkä?

Mervi

2 kommenttia:

  1. Jakaminen eri alennushintaryhmiin on varmaan hyvä asia. Itse olen huomannut, että kun laitan myyntitapahtumissa ns 'löytölootan' missä on sellaista hyvää tuotetta, alennettuun hintaan, niin kauppa käy hyvin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Me olemme huomanneet, että jos sama alennuskori on ulkona, sieltä tavara ostetaan, mutta jos sisällä, ei tehoa. Nyt olemme järjestäneen loppuunmyynnin hintaryhmittäin.

      Poista